Vítejte na stránkách Family Bikers

USA
Konec sezóny

10. - 19.6.2016   Dovolená Německo

Po několika dalších výletech okolo komína vyrážíme konečně na pořádnou dovolenou. No a kam jinam než k Milošovi na Auvervirt do Oberau pod Orlí hnízdo. Ale abych se nepředbíhal. Je před námi víkend a my odjíždíme do Netolic. Tady je naše první zastávka u známých , s kterými jedeme na Holašovické stonehenge

V pondělí ráno pak pokračujeme na Vimperk a  hraniční přechod Strážný. Dále na Passau a Salzburg. A odtud je to k Milošoj do Oberau jen kousek. A tato dovolená je víc o vysokohorských tůrách než o ježdění. V okolí Milošova penzionu je stále co objevovat.

Naše první větší tůra byla do Berchtesgadenu. Cestou tam podle potoka s kameny z přírodního mramoru. Tady jsem taky narazil na staré vodovodní potrubí co stavěl ještě Adolf. Proto jsem ho musel další den prozkoumat trochu podrobněji.

Cestou jsme procházeli starými štolami z roku 1847. A za nimi čekala i trocha práce pro Veve.

a zpátky podle řeky.

Kousek nad penzionem nás zaujala strmě stoupající pěšina. Nejdříve takový prudší kopec. Potom hodně prudký kopec , a ke konci lezeme po čtyřech a popadáme dech. Na začátku jsem si říkal jak by se tady jelo třeba na GS-u . A opravdu otisk drapáku tady byl. A všude. I tam co jsme lezli po těch čtyřech. Nechápu. Brzo jsem pochopil Dva mlaďáci na kroskách. Docela jsem Veve proklínal, kam mě to zatáhla, ale stálo to za námahu. Nahoře nás zdraví asi osmdesátiletý stařík s hůlkou. Prý tam chodí každý den. Výhled stál za to a kostelík za protějším hřebenem pojedeme hned zítra prozkoumat.

A byl to super výlet. Sice jsme zjistili, že u zmiňovaného kostelíku jsme už jednou v minulosti končili náš výstup soutěskou Albachklam. To ale nic neubralo z té pohodičky když sedíš , koukáš na štíty před sebou, popíjíš pivečko, a pak můžeš v pohodě sednout na mašinu a odjet, protože tady se to prostě smí. Před odjezdem jsme ještě zapálili svíčku za všechny kamarády, a nechali malý příspěvek na opravu kostelíka.

Naším delším výletem, tak asi 350km byla návštěva Krimmelských vodopádů v Rakousku. Od Miloše jedeme na Zell am See a dále překrásnou krajinou až do obce Krimml. Tady necháváme moto na parkovišti pro motorkáře. A mají nás tady rádi. Zábrany proti autům , lavičky se stolky a uzamykatelné skříňky na přlbu a ostatní věci. Za skříňku přijatelné euro a parking zdarma. Přímo na parkovišti poutač se čtyřmi vyznačenými motorkářskými trasami po zakroucené Gerlos Alpenstrase.

Ale teď k vlastním vodopádům. Od motorek se škrábeme do 1 500 m.n.m. Dalo by se jít ještě o tisícovku výše , ale na to už nezbyl čas ani síla. Úžasná podívaná stála za vynaloženou námahu. Vřele doporučujeme a určitě se sem ještě vrátíme.

A je tady odjezd. Loučíme se na penzionu s celým česky a slovensky mluvícím personálem i Milošem. Partě motorkářů z Plzně závidíme že jim dovča začíná a mají vše před sebou. Do Čech se vracíme opět přes přechod na Strážném a na víkend ještě do Netolic. Tady se ještě dorážíme v naší dovolené. Jedeme na Boží kámen

a hrad Helfenburk.

V neděli domů a tím naše červnová dovolená končí.