Vítejte na stránkách Family Bikers

USA
Konec sezóny

15. - 17.7.2016   Polsko a Ještěd

K vánocům jsme dostali od dětí poukaz na jednu noc na Ještědu. A protože noc je ze soboty na neděli a cestu do Liberce už známe tak vyrážíme už v pátek. Jedeme do Polska. Jedeme do Olešnice v Orlických horách a dále směr Kudowa - Zdrój. Tady malá zastávka v oční optice pro brýle a už jedeme serpentinami do Stolowých hor. Cestu už máme z minula projetou a tak pokračujeme do Sowých hor.

Tady má být podzemní město Osówka , které stavěli němci ke konci války. Sice trochu bloudíme , ale navigace nelže a najednou je před námi. Rychle na parkoviště, koupit v kase lístky a na prohlídku podzemí.

Jaké bylo moje překvapení , když jsem po rozhovoru s průvodcem zjistil že nejsme v Osówce , ale ve vedlejším objektu který se jmenuje Štoly Walimskie komlex zvaný Rzeczka. Je podvečer a na další hledání a prohlídku není už čas. Jedeme hledat ubytování. A nálézáme. Poblíž Osóvky se nacházi „Gościniec Brodowo” v obci Sierpnica. A můžeme vřele doporučit. Rozumné ceny , pěkné prostředí a pohodoví majitelé od kterých se dovídám podrobnosti o Osówce.

Ráno po vydatné snídani vyrážíme a nalézáme podzemní město Osówka. Kupujeme extrémní trasu a jdeme na to. To co nás čekalo byl docela masakr. Jízda na lodičkách a  po prknech zavěšených na řetězech ve vodě za úplné tmy. Byl to masakr , ale stálo to za tu námahu.

Po prohlídce podzemí pokračujeme směr Liberec. Ale to bych předbíhal. Před ním se stavujeme ještě v Polském horském středisku Karpacz , což je vlastně polský protějšek Špindlerova mlýna a Pece pod Sněžkou. Po několika kilometrech směrem k Harachovu jsme objevili zříceninu hradu Chojnik. Cesta k němu byla strmá ale pěkná. A z jeho věže byla krásně vidět Sněžky z druhé strany , té polské.

Na Ještědu jsme strávili krásnou noc s jasnou oblohou a krásným výhledem do okolí. Jenom nedělní deštivé ráno nevěstilo nic dobrého. No nejsme ale z cukru.