Vítejte na stránkách Family Bikers

Jedlová
Silvestr

13 - 14.8.2011 Žďár nd Sázavou

Na vyjížďku po Žďársku vyrážíme spolu s naší Verčou , Petrem a Hanďou. U Nasavrk se zastavujeme na gáblík v motorestu Skalka , a pokračujeme na rozhlednu Boika stojící u Keltské naučné stezky.

Počasí se kazí a tak honem na Žďár. Cestou malá sprška tak honem do kempu u Žďárské přehrady. Večer klasika. Hospůdka gáblík, pivečko a pokec. Ráno balíme a vyrážíme na nedaleký Žďárský kopec , kde již několik století ve výšce 600 metrů nad mořem stojí poutní kostel postavený roku 1677

Naše další cesta vede na zříceninu hradu Rokštejn ležící nedaleko Brtnice u Jihlavy. Cesta pěknou přírodou mimo hlavní tahy jak je u nás zvykem, a obídek v příjemné hospůdce v malé obci Bítovčice.  A odtud už proti proudu říčky Jihlavy cestou necestou , a to doslova , na hrad Rokštejn. Podle rad místních radilů se dá zaparkovat přímo před hradem. No ale. Petr vzdává pod hradem , pro nás není už cesty zpět. Otočit není kde a na kamenech kde by ani koně snad nejeli se zastavit nedá. Jsme borci a tak stojíme u hradu. Klobouk dolů před Veve i naší Harleykou. Části hradu, který je připomínán už kolem roku 1289 jsou velice zachovalé a celkový dojem z jeho prohlídky, kde se nic neplatí a je zcela na nás jak ho prolezeme, je pozitivní ve všech směrech.

Cesta domů přes Jihlavu po hlavním tahu je příjemnou tečkou za naším zhruba 350 kiláčku dlouhém , nebo krátkém kolečku.